About

De ce o Strategie de Marketing?

Înaintea oricărei decizii privind poziționarea business-ului pe piață, înainte de a transmite mesaje, înainte de a promova serviciile sau produsele trebuie să existe o strategie de marketing.


O strategie de marketing de succes depinde de mai mulți factori, precum: înțelegerea clienților, ce nevoi au și de modul în care îi poți convinge să cumpere de la tine. Strategia de marketing ne ajută să identificăm care este publicul nostru, unde se află, ce vrem să-i transmitem și pe ce canale de comunicare, pentru a ne atinge un obiectiv propus.

O strategie de marketing implică mai mulți pași:

AUDIT

Auditul este primul pas pe care noi îl facem pentru a identifica necesitățile business-ului tău. Ce înseamnă audit? În acest pas vorbim despre brandul tău, despre evoluția acestuia, dacă s-au mai derulat campanii, ce fel de campanii, ce a mers, ce nu a mers etc. Pe lângă cele enumerate, în această primă fază a colaborării analizăm atât piața în care activezi, cât și concurența ta. Analizăm piața pentru a construi o imagine detaliată a potențialilor clienți. Asta ne va ajuta să vizăm persoanele potrivite, astfel încât să nu pierzi timp și resurse financiare pentru persoanele care nu sunt interesate de oferta ta. În funcție de acest audit stabilim punctul de pornire al campaniei de marketing.

OBIECTIVE

După ce am terminat de realizat auditul și am identificat punctul în care se poziționează pe piață momentan brand-ul tău, următorul pas pe care trebuie să-l stabilim este obiectivul. Acesta reprezintă ce ne propunem să realizăm, cum vrem să ne poziționăm sau repoziționăm brand-ul pe piață, în cât timp etc. În funcție de obiectivele setate, putem stabili și implementa un plan de marketing.

MARKETING PLAN

Punerea în aplicare a strategiei într-un plan de marketing ne va asigura că toate campaniile de marketing sunt clare, concise și detaliate, cu date esențiale pentru atingerea obiectivelor și obținerea rezultatelor.

E greu de imaginat cum am putea derula o campanie de marketing fără să știm în ce punct ne aflăm și ce vrem de la respectiva campanie. Având o strategie, având un plan pe care să-l urmăm și să-l ajustăm atunci când e cazul, ne va fi mai ușor să reușim. E de la sine înțeles că în marketing fiecare pas contează. Contează modul în care transmitem mesajul, contează pe ce canale de comunicare, cât timp, când măsurăm rezultatele etc.

Strategiile de marketing implică utilizarea social media, utilizarea videoclipurilor, crearea unui blog și oferirea informațiilor relevante cititorilor, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, colaborarea cu influenceri, campanii pe Facebook, expunere pe Linkedin, e-mail marketing, programe de marketing afiliat etc.

Este important de reținut că fără o strategie de marketing adecvată, creșterea unui business și obținerea unui profit constant sunt greu de realizat sau chiar imposibile.

About

Zi de zi lucrăm cu energie și pasiune pentru afaceri ca a ta, punând la bătaie toată experiența noastră, acumulată în peste 5 ani de lucru în marketing, în diferite domenii: industrial, imobiliar, beauty etc.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre modalitățile de promovare care aduc rezultate, contactează-ne folosind formularul de mai jos.
După ce ne trimiți mesajul tău, vei fi contactat în maxim 24 h de unul dintre colegii noștri.
Începe promovarea afacerii cu Creative Days.