După ce ne-am creat o pagină de Facebook, un website, o prezență în mediul online, să zicem, apare întrebarea: Ok, și acum ce facem? Vrem like-uri, vrem trafic pe site, vrem clienți, vrem, vrem, vrem. Și ne gândim cum e mai bine, să plătim sau să nu plătim pentru publicitate în online. Răspunsul nostru este DEPINDE. Depinde de urmatoarele puncte explicate mai jos:
– depinde de conținut– este de la sine înțeles că indiferent dacă este plătită sau nu o postare, succesul acesteia este determinat de conținut. Dacă conținutul este de interes pentru publicul nostru, postarea va genera un număr mare de interacțiuni, ca like-uri, share-uri, trafic pe site, ceea ce se poate face și gratuit, dar va dura ceva timp. Dacă vrem rezultate rapide, putem apela la publicitatea plătită.
– deci, depinde și de timpul în care dorim să avem rezultate– de exemplu, dacă avem un magazin online și facem o promoție cu termen de expirare rapid, atunci este în avantajul nostru să folosim o promovare plătită, pentru a aduce în atenția cât mai multor potențiali clienți oferta, până aceasta nu expiră. La fel și în cazul în care lansăm un serviciu sau produs nou, dorim să informăm publicul cât mai repede.
– depinde de publicul căruia ne adresăm– aici diferența dintr-o promovare plătită și una neplătită ține de publicul la care dorim să ajungem. În cazul unei promovări plătite, avem posibilitatea de a ne targeta audiența în funcție de sex, locație, interese etc, ceea ce promovarea neplătită nu oferă. De ce este important acest aspect? Gândiți-vă că aveți o ofertă locală, nu doriți să le apară și celor din alte regiuni, nu?
Atunci când dorim să ne promovăm în online trebuie să avem în vedere faptul că nu putem împărți tipurile de publicitate ca fiind una bună, iar cealaltă rea. Putem vorbi de eficiența fiecăreia în diferite cazuri. Ceea ce este cu adevărat important și nu trebuie uitat, este faptul că trebuie să oferim conținut de care publicul nostru să fie interesat.
De reținut este faptul că Facebook schimbă constant algoritmii pentru a oferi experiențe unice utilizatorilor. Asta nu este în schimb o veste bună pentru marketeri. De ce? Zuckerberg, fondatorul Facebook, susține că în ultimii ani a crescut foarte mult timpul pasiv pe care utilizatorii îl petrec pe rețeaua de socializare, și se dorește în primul rând aducerea în față a scopului principal al platformei, acela de a conecta utilizatorii. Asta înseamnă, că va avea prioritate conținutul de la prieteni, familie și grupuri care conduce la interacțiunea între oameni și mai puțin conținut public care conduce doar la un timp mai mare petrecut pe platformă în mod pasiv.
Pentru a-și găsi loc în NewsFeed-uri, administratorilor de pagini li se recomandă să genereze conținut care să ofere interes, credibilitate și interacțiuni din partea fanilor.
În încheiere, trebuie să ținem cont de faptul că ambele tipuri de publicitate sunt benefice pentru prezența în online a business-ului nostru, iar o combinație a celor două este cea mai eficientă metodă de promovare.