Promovarea online trebuie să se afle în centrul oricărei afaceri, indiferent de mărimea sa. Poți avea un produs bun pe care toată lumea dorește să îl cumpere, dar dacă nimeni nu va ști că tu îl vinzi, nu prea vei face profit.☹️ Un plan de marketing adecvat cu privire la modul în care oamenii să afle despre produsul tău, va crește șansele ca acesta să fie cunoscut și vândut unui public larg.
Ce beneficii obții dacă folosești promovarea online:
- Crești vizibilitate business-ului tău
- Obții rezultate măsurabile
- Poți ajusta investiția
- Comunici direct cu publicul tău țintă
- Costuri relativ reduse
- Crești engagement-ului
- Compari performanțele campaniilor tale
- Găsești potențiali clienți în cel mai eficient mod
- Poți face față competiției sau o poți chiar depăși
- Crești credibilitatea business-ului tău
- Influențezi procesul de cumpărare
- Promovezi rapid produsele sau serviciile tale fără limite geografice
O să lămurim în continuare ce înseamnă beneficiile promovării digitale enumerate anterior, astfel:
Promovarea online crește vizibilitate business-ului tău. În prezent sunt 4 miliarde de utilizatorilor de internet la nivel mondial. Desigur, scopul nu este să ne adresăm tuturor atunci când vrem să vindem ceva, dar, chiar și în cazul acesta, ipotetic vorbind, dacă 10% din piață vizată va auzi de noi și numai 5% vor cumpăra, putem considera că avem o afacere de succes.
Rezultate măsurabile. Promovarea pe internet oferă cele mai ușoare și mai exacte date referitoare la rezultatele campaniilor noastre de până acum. Fiecare tool pe care îl folosim ne arată cum decurg campaniile noastre online și ce rezultate aduc.
Ajustarea investiției. Faptul că știm aproape cu exactitate cum decurg campaniile noastre nu e singurul avantaj al promovării online. Un alt avantaj este că putem ajustarea investiția în cazul în care nu suntem mulțumiți de rezultate.
Comunicarea cu publicul țintă. Promovarea online te ajută să transmiți mesajul tău doar celor care ar putea fi interesați de serviciul sau produsul tău. Acest avantaj eficientizează bugetul tău de marketing pentru ca va fi folosit doar pentru cei care prezintă șanse mari să-ți devină clienți.
Costuri relativ reduse. Comparativ cu metodele de promovare tradiționale, promovarea online implică costuri mult mai reduse. Vor putea fi astfel tăiate de pe listă costurile cu printarea pliantelor, afișelor, voucherelor etc.
Crește engagement-ul. Prin implicarea activă a clientului în dezvoltarea brandului, companiile pot lega relații afective cu publicul ceea ce va putea influenţa în mod decisiv valoarea brandului respectivului în mintea consumatorului.
Compararea performanței campaniilor tale. Un alt beneficiu pe care promovarea online îl oferă este ușurința cu care poți testa diferite campanii, iar în urma rezultatelor vei știi care ți-a adus mai multe beneficii. Datorită acestor teste pe care trebuie să le ai în vedere, vei reuși să-ți orientezi bugetul de marketing doar către campaniile care au un randament ridicat.
Găsirea potențialilor clienți în cel mai eficient mod. Google, Facebook și alte instrumente online folosesc un sistem bazat pe inteligență artificială, care te ajută să ajungi la un număr cât mai mare de potențiali clienți pe baza anumitor caracteristici ale acestora.
Poți face față competiției sau o poți chiar depăși. Partea frumoasă a mediului online este expunerea. Așa cum tu dorești să ai o prezență vizibilă și competitorii tăi doresc, dar partea bună e că vei ști mereu ce tactici folosesc ei și te vei putea adapta sau schimba strategia pentru a fi cu un pas înaintea lor.
Crește credibilitatea business-ului. Faptul că acorzi atenție și timp pentru a crea conținut care va răspunde întrebărilor și nevoilor publicului tău, pe lângă faptul că va crește credibilitatea business-ului, poți transforma vizitatorii site-ului tău în clienți.
Influențează procesul de cumpărare. Știai că 81% dintre cumpărători fac cercetări online înainte de a cumpăra un produs sau serviciu? Prezența ta constantă și relevantă în mediul online ar putea influența procesul de cumpărare al publicului tău.
Promovarea rapidă a produselor sau serviciilor fără limite geografice. Datorită internetului și a instrumentelor de marketing pe care le avem la dispoziție, cu un buget relativ redus, ne putem promova acum serviciile și produsele indiferent de poziția geografică a publicului nostru.
Bun, acum că am lămurit beneficiile pe care le poți obține dacă alegi să te promovezi online, urmează să enumerăm câteva dintre cele mai eficiente metode prin care poți ajunge la publicul tău țintă.
Iată care sunt principalele canale prin care te poți promova online eficient:
Faptul că Facebook este cea mai populară platformă socială la nivel mondial nu mai uimește pe nimeni, la fel cum nu ar trebui să ne uimească și că o mare parte a publicului căruia ne adresăm este prezent pe această rețea. Asta înseamnă că ai ocazia să te adresezi atât clienților actuali, cât și persoanelor interesate de afacerea ta.
Simplitatea platformei face ca oricine are un cont de Facebook să poată crea și administra campanii de promovare. Reclamele pe Facebook sunt relativ ușor de configurat și permit setarea obiectivelor în funcție de ceea ce dorim să obținem, astfel putem crea campanii care ne pot aduce vizibilitate, interacțiuni sau conversii.
Promovarea pe Instagram e bine să țină cont de tipul de business pe care vrem să-l promovăm. E mai relevantă promovarea pe Instagram pentru business-uri precum cele din industria beauty, industria de restaurante, travel sau alte afaceri care mizează pe impactul vizual. Pe lângă asta, pe Instagram ne adresăm mai mult publicului tânăr.
Linkedin este o rețea socială orientată spre mediul de afaceri. Astfel, pe lângă faptul că ar trebui să iei în considerare promovarea prin LinkedIn pentru serviciile și produsele business-to-business, trebuie să ți cont și de faptul că mesajul trebuie să fie unul adaptat pentru această rețea. Pe lângă succesul campaniilor B2B, Linkedin poate contribui și la desfășurarea campaniilor de recrutare și HR.
Twitter este o rețea socială și un serviciu de micro-blogging, ce permite utilizatorilor săi să trimită și să primească mesaje în limita a 280 de caractere, cunoscute ca tweets. Avantajul prezenței pe Twitter este vizibilitatea mai mare în ceea ce priveste numărul utilizatorilor din listă, decât pe Facebook. Cu ajutorul Twitter-ului îți poți direcționa traficul pe blog si site.
Google Ads
Promovarea prin Google Ads permite afișarea reclamelor atât în motorul de căutare cât și pe site-urile partenere Google care permit afișarea ads-urilor. Plata se face per click, doar atunci când cineva accesează link-ul promovat.
În rețeaua de căutare, în general sunt primele trei anunțuri sau ultimele trei anunțuri de pe pagina motorului de căutare. Am atașat mai jos un exemplu:
O altă destinație de plasare a unui anunț promovat prin Google poate fi un site web sau o anumită pagină de pe un site, o aplicație mobilă, un conținut video etc.
Seo
Search engine optimization sau optimizarea motoarelor de căutare este un alt mijloc de promovare, dar de data aceasta promovarea se face în mod gratuit. Gratuit înseamnă că vei plăti doar echipa care se va ocupa de optimizarea site-ului tău, nu vei plăti și către Google.
Comparativ cu promovarea prin Google Search, optimizarea SEO presupune un proces de implementare îndelungat dar și cu rezultate sustenabile. Optimizarea se face atât în interiorul site-ului cât și în exteriorul acestuia prin tehnici acceptate de motorul de căutare.
E-mail Marketing
Prin campanii de email marketing, scopul este ca brandul tău să ajungă în inbox-ul consumatorilor pentru a-l promova, a vinde un produs/ serviciu sau a fideliza. Înainte de a începe promovarea prin e-mail marketing este necesar să creăm o listă cu persoanele interesate de e-mail-urile pe care noi le vom trimite.
Putem crea liste prin diverse modalități: putem insera pe site-ul nostru un formular prin care oamenii se pot abona la newsletter-ul nostru, putem promova anunțuri pe Facebook prin care oferim articole sau alte resurse gratuite dacă se înscriu la newsletter, prin concursuri etc.
Youtube
În ultimii ani, Youtube a devenit un canal foarte eficient pentru a ajunge la publicul larg prin intermediul publicității online. Este un alt mijloc prin care poți atrage clienți și interacționa cu ei. Anunțul promovat poate fi plasat înaintea unui videoclip sau în dreptul acestuia, pe pagina de vizionare YouTube. Poți să investești în publicitatea pe YouTube folosind Google Ads.
Inbound Marketing
Inbound marketing sau promovarea prin conținut se referă a livra sau a veni în întâmpinarea potențialilor clienți cu conținut relevant care să le răspundă la anumite întrebări sau nevoi. Comparativ cu outbound marketing sau marketingul tradițional precum reclamele pe Facebook, Youtube etc, inbound marketing oferă conținut valoros constant pentru atragerea vizitatorilor potriviți și încurajarea acestora să interacționeze cu brandul tău. Oferind în mod gratuit resurse și articole valoroase potențialilor tăi clienți, pe lângă faptul ca te vei poziționa ca un expert în domeniu în mintea lor, șansele ca aceștia să-ți devină clienți cresc exponențial.
Pentru a scrie conținut dedicat potențialilor tăi clienți, este important să le cunoști nevoile, să știi ce dificultăți întâmpină, să știi ce informații le sunt relevante.
Blogul poate fi cea mai bună alegere.
Înainte să pleci
E important de reținut că promovarea online este una dintre cele mai eficiente metode prin care business-urile de toate dimensiunile își pot crește vizibilitatea, pot atrage noi clienți și să-și dezvolte mai rapid relațiile cu clienții actuali.
Înainte de a începe promovarea online asigură-te că știi care este publicul tău țintă. Dacă nu ai încă schițat un avatar al clientului este necesar să dai un pas înapoi și să faci un pic de cercetare. Ia în considerare că efectuarea unor cercetări de marketing pot dicta succesul unei campanii de promovare pe internet.
De la campanii PPC, până la marketing prin conținut, publicitatea online poate părea un domeniu mult prea vast pentru cei care nu-l cunosc, dar nu trebuie să-ți faci griji. Cu răbdare și cu multă dedicare o să reușești. Sau poți apela la o agenție de marketing care să te sprijine în procesul de promovare al afacerii tale. Important e să te poziționezi corect și constant în mediul online.