Vrei să vinzi, dar știi pe cine trebuie să convingi? Cunoaște-ți publicul țintă pentru a ști cum și cui să te adresezi.
Plecând de la ideea că ai o afacere care este bazată pe vânzarea de produse sau servicii, înainte de a porni campanii de promovare trebuie să știi exact la cine vrei să ajungă mesajele respective, adică să-ți definești și să-ti cunoști publicul țintă. Noi știm că ideal ar fi ca mesajele de promovare să ajungă la toată lumea, dar nu toată lumea este interesată de ceea ce avem noi de oferit. De exemplu, nu poți sau e de preferat să nu trimiți mesaje publicitare la carburanți unor oameni care nu au un automobil, nu?
Astfel, primul pas înainte de a-ți dori să faci vânzări spectaculoase, este să-ți setezi un anumit public țintă, iar pe baza lui să creezi mesajele în așa fel încât să atragi atenția într-un mod pozitiv asupra produsului sau serviciului tău.
Faptul că setezi un anumit public țintă nu înseamnă că îi ignori pe cei care nu se află în lista de criterii stabilite, ci că îți concentrezi bugetul de marketing și mesajele de brand către un public care oferă o probabilitate mai mare să cumpere de la tine. Această modalitate îți oferă șansa de a ajunge mai eficient la potențialii clienți și de a face mai multe vânzări.
Având un public țintă bine definit este mult mai ușor să hotărăști când, unde și cum să transmiți mesajele companiei tale. Iată câteva sfaturi pentru a te ajuta să identifici publicul țintă.
- Ține cont în strategia ta de a targeta potențialii clienți în funcție de criterii demografice:
- femei sau bărbați
- grupe de vârstă
- așezare geografică
- educație
- ocupații
- venituri
- origine etnică
- Criteriile psihologice reprezintă o analiză mai aprofundată a potențialilor clienți, însă ajută la o conturare completă a imaginii publicului tău:
- interese
- hobby-uri
- valori
- atitudini
- comportamente
- stil de viață
- Răspunde la întrebări precum:
- Ce nevoie acoperă produsul/serviciul meu?
Înainte de a transmite un mesaj către public, gândește-te cine ar putea fi interesat de mesajul respectiv și de ce. De ce ar vrea cineva să cumpere produsul tău? Și aici intervine necesitatea de a identifica ce problemă rezolvă serviciul tău și pe cine ar putea ajuta.
- Ce îi determină pe acești oameni să cumpere produsul/serviciul meu?
Trebuie să iei în calcul faptul că oamenii în general au mai multe variante din care pot alege un produs sau serviciu ca al tău. Tu ești cel care trebuie să-i convingă de faptul că oferta ta este mai bună decât cea a concurenței.
- Ce îi influențează pe potențialii tăi clienți să ia decizia de a cumpăra produsul/serviciul respectiv?
- Prețul este unul potrivit pentru publicul meu țintă?
- Mesajul meu este suficient de convingător? Ce ar putea atrage atenția oamenilor?
Chiar dacă identificarea publicului țintă pare o etapă dificilă, pe termen lung vei realiza că eforturile de a transmite mesaje s-au îndreptat doar către oameni interesați de produsul/serviciul tău, economisind în felul acesta și o parte din bugetul de marketing care s-ar fi îndreptat spre persoane care nu ar fi avut nici cel mai mic interes pentru un produs sau serviciu ca al tău.